Seminarium Dobra Wspólnego
W dniach 30-31 maja odbyło się spotkanie przedstawicieli partnerstw z czterech edycji programu Lokalne Partnerstwa PAFW. Tematem przewodnim seminarium były idee i rozwiązania służące działaniom na rzecz dobra wspólnego. Uczestnicy warsztatów mieli okazję dowiedzieć się więcej o przedsiębiorczości społecznej, crowdsourcingu czy też wprowadzaniu innowacji, a ponadto uczyli się jak opowiadać o swoich działaniach oraz jak je utrwalać i promować w internecie.
Spotkanie otworzyli Kalina Grzeszuk-Zajączkowska, koordynator programowy PAFW oraz Paweł Łukasiak, prezes ARFP. Następnie zespół Programu Lokalne Partnerstwa PAFW przedstawił dotychczasowe dokonania oraz bieżącą ofertę Pracowni Dobra Wspólnego, inicjatywy skierowanej do alumnów Programu.
Pierwsze szkolenie, dotyczące innowatorów społecznych na świecie, poprowadził dr hab. Ryszard Praszkier, adiunkt w Instytucie Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, założyciel polskiego oddziału organizacji Innowatorów Społecznych „Ashoka”. Następny warsztat odbył się z udziałem gościa z San Francisco – Loic Commolli, współzałożyciel i dyrektor zarządzający NESsT przedstawił uczestnikom ideę przedsiębiorczości społecznej, pokazując w jaki sposób można ją wdrażać w życie.
W dalszej części Seminarium Krzysztof Margol, współzałożyciel i prezes zarządu Nidzickiej Fundacji Rozwoju „Nida”, opowiedział o przedsiębiorczości społecznej i marketingu miejsc w wydaniu lokalnym, opierając się na przykładzie „Garncarskiej Wioski”. Na koniec dnia Paweł Werbowy z „Dębickiego Klubu Biznesu” podzielił się ze wszystkimi doświadczeniem z realizacji projektu „Powiat Dębicki wolontariatem malowany”, pokazując w jaki sposób zbudować trwałe partnerstwo. Uczestnicy zostali ponadto zaangażowani w przygotowywanie serduszek, które będą wręczane wolontariuszom za każdą społecznie przepracowaną godzinę.
Drugiego dnia Seminarium Marzena Kacprowicz z Fundacji Dobra Sieć zaprezentowała aplikację TuDu.pl, która stanowi pierwszą w Polsce platformę do e-wolontariatu. Następnie Beata Matuszek z Fundacji Media 3.0.poprowadziła warsztat dotyczący storytellingu, w trakcie którego przedstawiciele partnerstw uczyli się jak opowiadać o dobru wspólnym i własnych działaniach w atrakcyjny sposób. Na koniec Tomasz Soliński, reżyser, animator kultury oraz video coach, pokazał podstawowe narzędzia do nagrywania filmów oraz dystrybucji ich w social mediach.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z tego wydarzenia: