Seminarium Dobra Wspólnego, 6-7 czerwca 2019 r.
Przedstawiciele lokalnych partnerstw po raz kolejny wzięli udział w Seminarium Dobra Wspólnego. Spotkanie było okazją do nabycia nowych umiejętności i wymiany doświadczeń pomiędzy partnerstwami.
Seminarium Dobra Wspólnego to wydarzenie adresowane przede wszystkim do partnerstw, które realizowały swoje projekty we wcześniejszych edycjach Programu. Spotkanie, które odbyło się w dniach 6-7 czerwca w Warszawie, było poświęcone rozwijaniu metody animacji na rzecz dobra wspólnego oraz wzmacnianiu współpracy w partnerstwach.
Zgromadzonych przywitała Kalina Grzeszuk-Zajączkowska, Kierownik Programowy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności wraz z Pawłem Łukasiakiem, prezesem Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.
Następnie uczestnicy wysłuchali wykładu otwierającego „Dlaczego słonie nie robią billboardów, czyli ekonomia behawioralna w praktyce”, który wygłosiła Julia Kalczyńska z firmy BLINK Spark a Change. Prelegentka opowiedziała zgromadzonym, w jaki sposób uproszczenia i błędy poznawcze wpływają na podejmowanie decyzji i jak można wpływać na zmianę określonych zachowań u innych.
Wieczorem przedstawiciele lokalnych partnerstw wzięli udział w uroczystej kolacji, po której odwiedzili Park Pałacowy w Wilanowie.
Następny dzień rozpoczął się od warsztatu „Stwórzmy lepsze warunki dla rozwoju idei dobra wspólnego” poprowadzonego przez trenerkę i facylitatorkę Aleksandrę Chodasz, metodą Open Space Technology. Uczestnicy proponowali swoje tematy do dyskusji w ramach dwóch głównych obszarów: upowszechnianie metody animacji oraz trwałość partnerstw. W dalszej kolejności pracowali w grupach roboczych nad zgłoszonymi tematami, mając możliwość przemieszczania się po sali i wzięcia udziału w kilku różnych dyskusjach.
W kolejnej części Tomasz Schimanek, ekspert Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce zaprezentował najważniejsze zasady i warunki dobrej współpracy w partnerstwie międzysektorowym. Następnie uczestnicy zastanawiali się nad tym, co mogłoby pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie ich partnerstwa i jakie zasoby są im do tego potrzebne.
Na koniec Sebastian Szajner, trener biznesu i konsultant, specjalizujący się w zarządzaniu zmianą, poprowadził warsztat „Komunikacja i kryzysy w partnerstwie”. Przedstawiciele partnerstw zastanawiali się jakie trudne sytuacje napotykają w codziennej pracy i jak sobie z nimi radzić. Odkrywali również, że konflikty są szansą na budowanie kapitału społecznego.